جالبانه های دنیای اینترنت

آخرین مطالب جالب دنیای اینترنت

جالبانه های دنیای اینترنت

آخرین مطالب جالب دنیای اینترنت

شگفت انگیزها

آخرین مطالب جالب دنیای اینترنت و راهنمای خرید

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

پس از گرفتن کودک از پوشک، شب ادراری به چالشی برای والدین تبدیل می‌شود. شب ادراری در کودکان بین سنین ۳ تا ۶ سالگی دیده می‌شود. علت آن می‌تواند بیماری، اختلالات غذایی یا نوسانات عاطفی باشد. برای درمان شب ادراری کودکان باید روشی متناسب با سن و روحیات کودک در پیش گرفت تا به نتیجه مطلوب رسید.

 

شب ادراری در کودکان ، دلایل و درمان ها
 
بیا نی نی | دسته مادر و کودک – از شب ادراری کودکتان نگران شده‌اید؟ تعداد زیادی از کودکان، در روند رشد خود، این مشکل را تجربه می‌کنند. عامل آن در اکثر موارد نه اختلال روانی! که عدم رشد مثانه است. حتی پژوهش‌های اخیر، شب ادراری را در دسته اختلالات خواب قرار داده‌اند.

 


فهرست موضوعی:  اگر مطالعه‌ی قسمت خاصی مد نظر شماست، با کلیک بر هر یک از عبارات زیر، به قسمت مورد نظر خود در این صفحه جابجا خواهید شد.

  • کنترل ادرار در کودکان چگونه است؟
  • شب ادراری از چه سنی نگران کننده است؟
  • علت شب ادراری کودکان
  • راه های درمان

روش کنترل ادرار در کودکان در سنین مختلف چگونه است؟

برای اطلاع یافتن از عامل شب ادراری، بهتر است در مورد چگونگی رشد مثانه کودکان آگاهی یابیم. در نوزادان واکنشی بنام “عکس العمل تخلیه مثانه” وجود دارد. زمانی که مثانه پر می‌شود، ماهیچه‌ها منقبض شده و به مثانه فشار می‌آورند و ادرار خارج می‌شود. در حدود سن یک و نیم تا دو سالگی، کودک از احساس پر شدن مثانه آگاه می‌شود و خروج ادرار را حس می‌کند، اما کنترلی بر آن ندارد. بین سنین ۲ تا دو و نیم سالگی، کودک می‌فهمد که می‌تواند تخلیه مثانه‌اش را کنترل کند و جلو ریزش ادرار را بگیرد. بدین ترتیب کودک، بتدریج کنترل ادرار در روز را به دست می‌آورد. کنترل ادرار در شب معمولا بعد از این زمان اتفاق می‌افتد.

شب ادراری کودکان از چه سنی نگران کننده است؟

کودکان در حدود سه سالگی، کنترل ادرار در شب را به دست می‌آورند و دیگر شب‌ها رختخواب خود را خیس نمی‌کنند. در سن شش سالگی، ۹۲% دختران و ۸۵ تا ۹۰% پسران، شب‌ها خود را خیس نمی‌کنند. پزشکان معتقدند که شب ادراری در کودکان بالای ۶ سال، بایستی مورد توجه و درمان قرار گیرد.
وراثت تاثیر زیادی در شب ادراری دارد. اگر پدر و مادر، هر دو در کودکی شب ادراری داشته‌اند، کودک به احتمال ۷۰% شب ادراری خواهد داشت. اگر یکی از والدین این مشکل را داشته، این احتمال به ۴۰% کاهش می‌یابد.

 

شب ادراری در کودکان

علت شب ادراری کودکان چیست؟

بیماری

ممکن است بیماری، دلیل شب ادراری کودک باشد. ادرار کودک را آزمایش کنید. وجود نشانه‌های هشدار دهنده را جدی بگیرید. عفونت‌های ادراری مکرر، قطره قطره ادرار کردن، ادرار با فشار و ممتد، ادرار کردن با درد و خیس کردن در روز، می‌تواند نشان دهنده بیماری باشد که منجر به شب ادراری شده است.

حساسیت غذایی

حساسیت به شیر و مواد لبنی موجب تشدید شب ادراری در برخی از کودکان می‌شود. همین طور غذا‌های خیلی شیرین، رنگ‌های مصنوعی موجود در غذا، کافئین موجود در چای، قهوه و نوشابه‌ها نیز موجب شب ادراری کودکان می‌شود.

نوسانات عاطفی

هنگامی که فشار‌های عاطفی بر کودک وارد می‌شود، شب ادراری یکی از واکنش‌های کودک است. مشکلات خانوادگی، نقل مکان به منزل جدید، طلاق والدین یا مرگ یکی از نزدیکان، می‌تواند موجب شب ادراری کودک شود.

راه های درمان شب ادراری کودکان چیست؟

۱. تنظیم عادات خواب کودک

کاهش فشار‌ها و تنش‌های روز: اولین مرحله درمان شب ادراری، تنظیم دوره خواب کودک است. در طول روز از فشار‌های عاطفی، اضطراب‌ها و هیجانات کودک کم کنید. معمولا زمانی که اتفاقات بزرگ در زندگی کودک می‌افتد، مانند شروع مدرسه، تولد نوزاد جدید، نقل مکان، طلاق یا مرگ عزیزان، بدخوابی و شب ادراری در کودک دیده می‌شود. اگر این تنش‌ها کاهش یابد، خواب شب کودک منسجم‌تر می‌شود.
کاهش فشار‌های عصبی در طول شب: معمولا کودکان از اینکه شب تنها در اتاق بخوابند ناراحت می‌شوند. تجربیات نشان داده کودکانی که شب در کنار بستر پدر و مادر می‌خوابند، کنترل بیشتری روی مثانه خود در شب دارند.
برنامه روزانه منظم: بایستی در طول روز زمان‌های مشخصی به وعده‌های غذایی، خواب نیمروز، زمان بیداری و زمان خواب اختصاص یابد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نظم و زود خوابیدن به کنترل ماهیچه‌های مثانه کودک کمک می‌کند.
 
 
شب ادراری در کودکان

۲. تحریک کودک

اجازه دهید کودک (در صورت تمایل) چند شب را در منزل دوستان و نزدیکان بگذراند. یا چند شب بر روی تشک مورد علاقه‌اش بخوابد، بدین ترتیب کمی از نگرانی‌های او کاسته می‌شود.
شرکت در فعالیت‌های دسته جمعی و پیروزی در بازی‌های جمعی، در افزایش اعتماد به نفس کودک کمک شایانی می‌کند.
از کودک بخواهید در تعویض و شستشوی لباس‌ها و رختخواب مشارکت کند تا نتایج اعمال خود را بپذیرد.

۳. ورزش‌های کگل

تمرینات خاصی برای افزایش کنترل بر روی ماهیچه‌های مثانه وجود دارد که به کگل موسوم است. با توصیه و راهنمایی پزشک، این تمرینات را در طول روز به هنگام ادرار کردن با کودک انجام دهید.

۴. آموختن روش کنترل ادرار به کودک

برای کودک شکل مثانه را بکشید یا از روی کتاب به او نشان دهید. درباره عملکرد ماهیچه‌های مثانه برای او توضیح دهید و تاکید کنید که او قادر به کنترل این ماهیچه‌ها است. او را تشویق کنید که دیگر بچه نیست و می‌تواند ماهیچه‌هایش را تقویت کند. لازم نیست شدت عمل به خرج دهید. به روشی کودکانه او را نسبت به مسایل آگاه کنید.
 

 
شب ادراری در کودکان

۵. خودداری از نوشیدن مایعات پس از صرف شام

حتی الامکان از دادن مایعات به کودک (خصوصا نوشیدنی‌های کافیین دار) پس از شام خودداری کنید. زیرا کافیین ادرار را زیاد می‌کند و موجب شب ادراری می‌شود. در صورت تشنگی کودک، به اندکی آب بسنده کنید.

۶. روش تکانش بده و بیدارش کن

اگر کودک خوابیده است، قبل از اینکه خودتان به بستر بروید، کودک را بیدار کنید تا ادرار کند. باید کودک کاملا بیدار شود و با پای خودش به دستشویی برود. بهتر است از قبل در مورد این روش با کودک صحبت کنید و موافقت او را جلب کنید تا هنگام بیدار شدن عصبانی نشود!

۷. درمان با دارو

برای درمان شب ادراری، دارو‌هایی تجویز می‌شود که نیم ساعت قبل از خواب به کودک داده شود. استفاده از این دارو‌ها موجب بهبودی و تقویت ماهیچه‌های کنترل کننده مثانه می‌شود. بدین ترتیب کودک از پر شدن مثانه آگاه می‌شود. هم چنین این دارو‌ها بر خواب کودک نیز تاثیر می‌گذارند. نوعی دارو به شکل اسپری بینی نیز وجود دارد که بر هورمون‌های کنترل کننده اعمال مثانه اثر می‌گذارد. البته استفاده از این دارو‌ها عوارض جانبی دارد و پس از قطع دارو، احتمال بازگشت شب ادراری بسیار زیاد است. به همین سبب دارو درمانی به عنوان آخرین راه حل برای درمان شب ادراری کودکان در نظر گرفته می‌شود.

 

با کودک خود با آرمش در مورد مشکل صحبت کنید
به یاد داشته باشید هیچ کودکی دوست ندارد در رختخواب خیس با بوی ناطبوع، شب را به صبح برساند. با درمان بهنگام شب ادراری در کودکان، احساس آرامش و اعتماد به نفس را به آن‌ها بازگردانید.
شما چه تجربیاتی در زمینه شب ادراری کودک خود دارید. تجربیات خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.
 

باهوش شدن کودک در دوران بارداری امکان دارد؟

 

 

بدون شک در دوران بارداری می‌خواهید مطمئن شوید که تمام تلاش خودتان را انجام می‌دهید تا بچه سالمی به دنیا بیاورید. اما آیا میدانید هنگام بارداری رژیم غذایی، عواطف و نحوه تعامل با جنین همگی در رشد مغز جنین در حال رشد نقش مهمی ایفا می‌کنند؟

باهوش شدن جنین درون شکم ممکن است؟

متخصصان باروری می‌گویند ژن‌های ارثی نقش مهمی در تعیین هوش و شخصیت دارند اما انتخاب صحیح سبک زندگی میتوان اطمینان حاصل کرد که این ژن‌ها در رحم برنامه ریزی شده است. در واقع محققان اکنون تخمین می‌زنند تنها ۵۰ درصد ضریب هوشی به ژنها وابسته است. بقیه تحت تاثیر محیط است.

با داستان شروع کنید

پایه‌های زبان در رحم و تا سه ماهه سوم شکل می‌گیرد. جنین می‌تواند صداهایی را که مرتب می‌شنود به خاطر بسپارد. محققان آمریکایی از مادران خواسته‌اند بارها و بارها برای کودک کتاب بخوانند. بعد از تولد نیز می‌توان کتاب‌های صوتی با سرعتی خاص را ضبط کرده و برای کودک پخش کرد.

 
کتاب خواندن مادر باردار برای جنین درون شکم و تقویت هوش جنین
کمی آفتاب بگیرید

حتما می‌دانید که ویتامین آفتاب، ویتامین D است و بسیار اهمیت دارد. شما فقط باید به مدت ۲۰ دقیقه در روز آفتاب بگیرید. اغلب مادران باردار تا ۷۰ درصد کمبود ویتامین D دارند. این به دلیل ترکیبی از کمبود نور خورشید و عدم دریافت ویتامین D کافی در رژیم غذایی آنهاست. این ماده مغذی برای کمک به جنین شما در ایجاد استخوان و قلب قوی است و محققان همچنین تحقیقاتی در مورد ارتباط ویتامین D در زنان باردار و ابتلا به اوتیسم انجام داده‌اند و این احتمال را ممکن می‌دانند.
بیشتر بخوانید: علائم کمبود ویتامین دی در بارداری

با شکمتان صحبت کنید

جنین از هفته ۱۶ بارداری می‌تواند بشنود و تا هفته ۲۷ تمام اتصالات از گوش به مغز برقرار است. در واقع مطالعات نشان می‌دهد که جنین به لهجه‌ها یا زبانی که در رحم می‌شنود پاسخ می‌دهد. آنهایی که در خانواده‌های دوزبانه متولد می‌شوند از بدو تولد به هر دو زبان پاسخ میدهند. بنابراین از حرف زدن با کودکتان دریغ نکنید.

رژیم غذایی متنوع داشته باشید

اگر می‌خواهید فرزندتان طعم هوش واقعی را بچشد بهتر است موقع غذا خوردن دقت بیشتری کند. جوانه‌های چشایی جنین از هفته ۱۲ بارداری رشد می‌کند. تا هفته ۲۵ بارداری روزانه حدود دو لیتر مایع آمنیوتیک جذب می‌کند و غذاهایی که می‌خورید میتواند به آن طعم دهد. در یک مطالعه نوزادان مادرانی که حین بارداری آب هویج می‌نوشیدند، هویج را ترجیح می‌دادند.

آب هویج در دوران بارداری

شکمتان را ماساژ دهید

از حدود هفته ۲۰ بارداری جنین وقتی شما شکمتان را لمس می‌کنید، آن را احساس می‌کند و این می‌تواند پیام‌های آرامیش بخش به سیستم عصبی او ارسال کند. تحقیقات نشان می‌دهد که یک نوزاد متولد نشده حتی می‌تواند بین ارتباط مادر و پدرش تمایز قایل شود. می‌توانید این ماساژ را با روغن بادام انجام دهید.

فعال بمانید

اندورفینی که در اثر ورزش دریافت می‌کنید بسیار مفید است. هورمون‌های آزاد شده در حین ورزش از جفت عبور می‌کند و کودک شما را تا مدت ۸ ساعت در مواد شیمیایی مناسب قرار می‎دهد. علاوه بر این با افزایش جریان خون در بدن از جمله در رحم رشد جنین تقویت می‌شود. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد ورزش در دوران بارداری می‌تواند نورون‌ها در هیپوکامپ مغز جنین که مسئول قسمت یادگیری و حافظه کودک است، تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

موسیقی گوش دهید

شاید مهمترین کاری که باید انجام دهید این باشد که ذائقه موسیقایی کودک را از همان زمان جنین شکل دهید. نوزادان متولد نشده موسیقی را دوست دارند و این کمک میکند که سروتونین ترشح شده و او به آرامش و رضایت خاطر برسد. بعد از تولد کودک شما هر بار که می‌شنود تمام احساسات خوب مرتبط با موسیقی را به خاطر می‌آورد و آرام خواهد بود.
بیشتر بخوانید: موسیقی آرامش بخش در دوران بارداری

مادر باردار در حال گوش دادن به موسیقی

برای جنین درون شکمتان آواز بخوانید

می‌توانید این کار را تبدیل به عادت کنید. نوزاد متولد نشده می‌تواند صدای بالا و پایین را در گفتار تشخیص دهد. می‌توانید با آواز خواندن و آهنگ‌های ریتمیک به کودک کمک کنید. قافیه‌های کودکانه برای این کار ایده‌ال هستند. پس از تولد کودک همان قافیه‌ها را بخوانید تا او ساکت و آرام شود.

از مواد سمی دوری کنید

سموم برای هرکسی مناسب نیستند و کمتر برای یک کودک شکننده در حال رشد. در حالی که جفت شما یک فیلتر سموم محسوب می‌شود انجام کارهای زیادی را برعهده دارد. خوشبختانه اجتناب از سموم برای رشد مغز کودک بسیار ساده است. به عنوان مثال:

  • از تمیز کردن لوازم خانه با مواد شوینده خودداری کنید.
  • اطمینان حاصل کنید خانه شما بدون سرب است
  • از قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا خودداری کنید.
  • در محیط خانه گلدان داشته باشید.

 
 

کاردستی با دور‌ریختنی‌ها

 

 

همه ما روزانه از بطری‌ها، شیشه‌ها، قوطی‌های فلزی و سایر لوازمی استفاده می‌کنیم که پس از مصرف باید راهی سطل بازیافت شده و مجدداً به چرخه تولید بازگردند؛ اما تابه‌حال به این موضوع که خود ما هم می‌توانیم این وسایل دورریختنی را دوباره و به شکلی دیگر استفاده کنیم؟ این دورریختنی‌های روزمره می‌توانند به دوست‌داشتنی‌هایی رنگارنگ و کاربردی درون خانه ما تبدیل شوند. قبل از دور ریختن این اشیا، خوب به آن‌ها نگاه کنید و ایده‌هایی که می‌توانند آن‌ها را تبدیل به کاردستی‌های جذاب و کاربردی کنند را در ذهن مرور کنید. این ایده‌ها به شما کمک می‌کند با وسایل دورریختنی کاردستی­‌های زیبایی بسازید.
برای ساخت کاردستی‌های جالب با شانه تخم مرغ به این مطلب سر بزنید.

با لوازم دورریختنی گلدان متفاوتی بسازید!

بسیاری از انواع بطری‌ها و لوازم دورریختنی که آب آن‌ها را خراب نمی‌کند، باکمی تغییر به کاردستی‌های زیبایی تبدیل می‌شوند. می‌توانید گل‌های زیبایتان را درونشان قرار دهید. برای ساخت یکی از انواع این گلدان‌ها می‌توانید از لامپ‌های سوخته استفاده کنید.
برای این کار کافی است لامپی را که سوخته دور نیندازید. با استفاده از یک سیم­چین سر آن را بازکرده و سیم‌های درون آن را خالی کنید و دور بریزید، در ادامه کمی نخ یا نوار رنگی را بالای لامپ ببندید تا لبه‌های تیز آن دستتان را نبرد. حالا می‌توانید درون گلدان زیبایتان مقداری آب بریزید و گل‌ها را درون آن قرار دهید . از نخ‌های باقی‌مانده برای آویزان کردن لامپ‌ها از دیوار یا گوشه سقف استفاده کنید. فقط مراقب باشید که حین کار لامپ نشکند.

ساخت زیرلیوانی با کاغذهای بازیافتی!

مجلات و روزنامه‌ها و تبلیغات کاغذی قدیمی با صفحه‌های گلاسه و ضخیم یکی از بهترین مواد برای به کار انداختن خلاقیت شما هستند. اگر مقدار زیادی از این کاغذها و مجلات در خانه دارید آن‌ها را دور نریزید، صفحات رنگی و ضخیم را جدا کرده و به‌صورت رشته‌های باریک ببرید. رشته‌های باریکی را که تهیه‌کرده‌اید در هم ببافید تا به‌صورت مربعی ده سانتی‌متر در ده سانتی‌متر درآید. حالا می‌توانید از این زیرلیوانی‌های رنگی برای قرار دادن فنجان چای عصرانه خود استفاده کنید.

 

 

ساخت سبد با کاغذهای دورریختنی!

استفاده خلاقانه دیگری که می‌توانید از روزنامه‌ها و مجلات قدیمی داشته باشید، تهیه سبدهای رنگی برای قرار دادن لوازمی مثل روزنامه و کاغذهای باطله است. کاغذهای کلفت‌­تر را انتخاب کرده، به‌­صورت نوارهای باریک ببرید. رشته­‌های کاغذ را مانند شکل، درون هم ببافید و با آن­ها یک سبد زیبا بسازید.

خلاقیت در ساخت جاشمعی

شیشه‌های مربا هم ازجمله لوازمی هستند که روزانه در خانه مورداستفاده قرار می‌گیرند. ایده‌های خلاقانه زیادی برای استفاده از این شیشه‌ها و تبدیل آن‌ها به یک کاردستی زیبا وجود دارد. یکی از این ایده‌ها استفاده از شیشه‌های ترشی و مربا به‌عنوان جاشمعی است.
برای این کار می‌توانید کمی شن و ماسه درون شیشه بریزید تا سطح آن بالاتر بیاید و بعد شمع را داخل آن قرار دهید. برای آویزان کردن شیشه‌ها از سقف یا دیوار می‌توانید از زنجیرهای نازک یا نخ‌های ضخیم استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید با رنگ مخصوص شیشه، طرح‌های دلخواهتان را بر روی شیشه‌های شمع نقاشی کنید.

تهیه مبل و صندلی با لوازم بدون استفاده!

بشکه‌های خالی می‌توانند تبدیل به لوازمی مانند مبل، صندلی یا میزهای بکر و زیبایی شوند و محیط‌هایی مثل کافی‌شاپ یا رستوران شمارا زینت ببخشند. برای این کار به ابزارهای حرفه‌ای‌تری نسبت به موارد قبل احتیاج دارید. برای ساختن یک مبل زیبا، با یک عدد اره آهن­بر، مستطیل بزرگی را (مانند شکل) از وسط بشکه جدا کنید (از این قسمت می‌توانید برای پشتی مبل خود استفاده کنید)،حالا یک قطعه چوب به‌اندازه نشیمن مبل تهیه‌کرده و روی آن قرار دهید. برای ثابت کردن تمام قسمت‌ها می‌توانید از چسب آهن و چسب چوب استفاده کنید. در آخر می‌توانید باکمی رنگ، مبلی را که ساخته‌اید به رنگ و طرح دلخواه خود درآورید.
 

 

چطور دوقلو دختردار شویم؟

 

بیا نی نی - بعضی از مادر و پدرها دلشان می‌خواهد فرزندان دوقلو آن هم دختر داشته باشند. اما می‌توان جنسیت دوقلوها را تعیین کرد؟ چه روشهای بارداری می‌توانند در تعیین جنسیت جنین نقش داشته باشند؟ میزان موفقیت این روشها چند درصد است؟

 

دو قلوها چطور به وجود می‌آیند؟

قبل از اینکه درباره تعیین جنسیت دوقلوها گفته شود بهتر است درباره انواع دوقلوها بدانید.
دو نوع دوقلو وجود دارد: دوقلوهای همسان و دوقلوهای غیرهمسان.

  • دوقلوهای همسان

این دوقلوها وقتی به وجود می‌آیند که یک تخمک توسط اسپرم بارور می‌شود و بعد به دو جنین تقسیم می‌شود. این دوقلوها شبیه هم هستند و ساختار ژنتیک و جفت‌شان هم مشترک است.

 
  • دوقلوهای غیرهمسان

وقتی دو تخمک جدا توسط دو اسپرم جداگانه بارور می‌شوند دو قلوی غیر همسان شکل می‌گیرد. این دو قلوها ساختار ژنتیک خاص خودشان را دارند و جفت جداگانه دارند. این نوع دوقلوها شایع‌تر هستند.بیشتر بخوانید آیا دوقلوزایی ارثی است؟

 

با چه روشهایی می‌توان جنسیت دوقلوها را مشخص کرد؟

  • آی وی اف

آی وی اف یک لقاح آزمایشگاهی است که در آن جنین در آزمایشگاه تشکیل می‌شود و بعد جنسیت مورد بررسی قرار می‌گیرد. بعد از آن جنسیت دلخواه زوج را منتقل می‌کنند که به ۱۰۰ درصد نزدیک است. یعنی اگر خطای آزمایشگاهی رخ ندهد که معمولا خیلی کم است این روش به۱۰۰ درصد نزدیک می‌شود. جالب است بدانید زنانی که از روش آی وی اف برای بارداری استفاده می‌کنند بیشتر صاحب نوزاد دختر می‌شوند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که جنین دختر قوی‌تر از جنین پسر است و در فرآیند انجماد قدرت حفظ و بقای بیشتری دارد. محققان کلینیک ناباروری در پراگ معتقدند نطفه جنین دختر در فرآیند انجماد بیشتر از نطفه جنین پسر زنده باقی می‌ماند.بیشتر بخوانید چگونه آی وی اف موفقی داشته باشیم؟
 

آی وی اف برای دوقلوزایی
  • روش آی یو آی

آی یو آی یا همان تلقیح داخل رحمی یکی از روش‌های مهم کمک باروری است. در روش آی یو آی، اسپرم مرد در دستگاه‌های مخصوص آزمایشگاهی، شسته می‌شوند و اسپرم‌های با تحرک و کیفیت بهتر جدا می‌شوند و سپس با یک لوله از طریق دهانه رحم در زمان تخمک گذاری، در رحم ریخته می‌شوند. در این روش می‌توان پیش از انتقال، اسپرم‌های دارای کرموزوم Y را از اسپرم‌های دارای کرموزوم X جدا کرد. یعنی می‌توان اسپرم‌های پسرساز و دخترساز را جدا کرد و فقط اسپرم‌هایی را منتقل کرد که جنسیت دلخواه زوج‌ را تشکیل می دهند.

  • روش PGD

تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی یا پی جی دی در صورت انجام IVF یا لقاح خارج رحمی برای بررسی جنین‌ها و انتخاب جنین‌های سالم برای انتقال به رحم استفاده می‌شود. یکی از روشهایی که درصد موفقیت زیادی در تعیین جنسیت جنینها دارد همین روش پی جی دی است، چون جنین قبل از کشت در رحم آزمایش می‌شود. بعد از اینکه جنین‌ها در آزمایشگاه با روش آی وی اف ایجاد شدند، پنج تا شش روز به رشدشان ادامه می‌دهند. در روز پنجم یا ششم، از همه جنین های در حال رشد برای PGD، بیوپسی انجام می‌شود. بیوپسی شامل گرفتن چند سلول از لایه سلولی جنین است. سپس جنین ها ذخیره می‌شوند .بعد از تعیین جنسیت جنین ها به رحم منتقل می‌شوند.

  • مرتب سازی اسپرم

همانطور که می‌دانید اسپرم مرد دارای کروموزم xyاست و تخمک زن حاوی کروموزوم xx است. معمولا نیمی از اسپرم تولید شده توسط مرد دارای کروموزوم Y است که باعث نوزاد پسر و نیمی دیگر دارای کروموزوم X است که باعث نوزاد دختر می‌شود. با تغییر تعداد کروموزوم‌ها و یا جداسازی لایه‌ها، احتمال تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری بیشتر می‌شود. در مرتب سازی اسپرم، سلول‌های اسپرم از مایع منی جدا می‌شوند، اسپرم‌‌های سالم و متحرک از اسپرم غیر طبیعی جدا می‌شوند و در نهایت هنگام جداسازی اسپرم X از اسپرم y می‌توان غلظت اسپرم را به نحوی انتخاب کرد که جنسیت مورد نظر به دست آید. بعد از مرتب سازی اسپرم، نمونه به دست آمده در رحم کشت می‌شود.

  • زمان تخمک گذاری

در این روش باید به زمان رابطه زناشویی و البته زمان تخمک گذاری توجه کنید. اگر پسر می‌خواهید، به دلیل سرعت اسپرم، لقاح باید نزدیک به زمان تخمک گذاری انجام شود. زمانی که تخمک آزاد شد، اسپرم مردانه که سریع‌تر حرکت می‌کند قبل از اسپرم زنانه که حرکت کندی دارد به تخم می‌رسد. اگر دختر می خواهید لقاح باید دو روز و نیم تا سه روز قبل از تخمک گذاری انجام شود.
  

دو نوزاد دوقلو

احتمال دوقلوزایی شما چقدر است؟

این را نباید فراموش کنید که همه زوجها نمی‌توانند دوقلو دار شوند. محققان معتقدند از هر ۱۰۰ زن فقط ۳ زن می‌توانند دوقلو باردار شوند و آن هم اگر این شرایط را داشته باشند:

  • سابقه خانوادگی

اگر در خانواده زن یا مرد سابقه دوقلو زایی وجود داشته باشد این احتمال بالا می‌رود.

  • قومیت

آمارها نشان می‌دهد زنان نژاد آفریقایی بیشتر از بقیه نژادهای اروپایی و آسیایی می‌توانند دوقلو دار شوند.

  • قد بلند بودن

احتمال اینکه زنان بلندقد صاحب فرزند دوقلو شوند بیشتر است. زنان سنگین‌وزن هم نسبت به زنان لاغر، شانس بیشتری برای دوقلو زایی دارند.

  • سن بالای ۳۵ سال

افزایش سن، احتمال دوقلوزایی را بالا می‌برد. زنانی که سنشان از ۳۵ گذشته، نسبت به زنان جوانتر بیشتر شانس دوقلوزایی دارند.

  • بارداری اول نباشد

محققان معتقدند در بارداری‌های بعدی ، احتمال دوقلوزایی بیشتر از بارداری اول است.

 

 
حساسیت فصلی در کودکان، عارضه‌ای است که در آن دستگاه ایمنی بدن به طرز نامناسبی نسبت به یک ماده آلرژن واکنش نشان می‌دهد. نتیجه این عارضه، یک واکنش حساسیتی است که ممکن است گستره وسیعی از نشانه‌ها را پدید آورد. معمولا با افزایش سن کودکان، نشانه‌های این حساسیت نیز از بین می‌رود.

 

حساسیت فصلی در کودکان، دلایل و راه های درمان`

بیا نی نی |  ها…ها…هاچی! سه عطسه پشت سرهم صبحگاهی کودکتان و یک مشت دستمال کاغذی مچاله شده در دستش، شما را نگران می‌کند که شاید کودکتان سرما خورده است. نشانه‌های دیگر مانند آب ریزش بینی و گرفتگی صدا نیز ممکن است دیده شود. اگر هر سال هنگام تغییر فصل‌ها، کودک شما این نشانه‌ها را بروز می‌دهد، مبتلا به حساسیت فصلی است.

 

حساسیت فصلی در زمان‌های مشخصی از سال، خصوصا در فصل بهار که زمان گرده افشانی است و گرده‌ها و هاگ‌های گل‌ها و گیاهان در فضا پخش می‌شود، بروز می‌کند. سیستم ایمنی بدن در مواجهه با این گرده‌ها (که به آن‌ها مواد آلرژن گویند) مواد شیمیایی مانند هیستامین را در بدن آزاد می‌کند که وارد جریان خون می‌شوند تا با مواد آلرژن مبارزه کنند. آزاد شدن این مواد در بدن موجب بروز نشانه‌های آلرژی می‌شود.

افراد ممکن است به یک یا چند چیز متفاوت حساسیت داشته باشند. کودکانی که تا پیش از این آلرژی نداشته‌اند، ممکن است به یکباره به حساسیت فصلی مبتلا شوند. سن ابتلا معمولا حدود ۱۰ سالگی است و در حدود ۲۰ سالگی به اوج خود می‌رسد. در بیشتر موارد، با افزایش سن در بزرگسالی نشانه‌های آلرژی از بین می‌رود. در کودکانی که والدین آن‌ها مبتلا به حساسیت فصلی بوده‌اند، این نشانه‌ها بیشتر دیده می‌شود. اگر یکی از والدین به حساسیت مبتلا باشد، احتمال ابتلا کودک ۳۰% و اگر هم پدر و هم مادر به حساسیت مبتلا باشند، احتمال ابتلای کودک ۵۰% است.

نشانه‌های حساسیت فصلی در کودکان

هنگامی که کودک در معرض آلرژن‌ها قرار دارد، این نشانه‌ها را از خود بروز می‌دهد:
  • عطسه
  • خارش گلو و بینی
  • گرفتگی بینی
  • آبریزش بینی
  • سرفه
  • قرمزی، خارش، خشکی چشم و آمدن آب از چشم

اگر این نشانه‌ها با خس خس سینه و مشکل در تنفس همراه شود، احتمال ابتلا کودک به آسم وجود دارد.

 

مبتلایان به آسم از حساسیت فصلی رنج می برند

تفاوت آسم و حساسیت فصلی در کودکان

اگرچه آسم و آلرژی معمولا با هم همراه می‌شوند، اما متفاوت از یکدیگرند:

  • آسم. بیماری مزمن تنفسی است که از ریه‌ها آغاز می‌شود.
  • حساسیت فصلی. واکنشی است که توسط سیستم ایمنی بدن آغاز می‌شود.

تمام مبتلایان به حساسیت فصلی آسم ندارند، اما مبتلایان به آسم همگی از گونه‌ای آلرژی رنج می‌برند.

 

مواد آلرژن در محیط زندگی

وجود برخی مواد در محیط زندگی موجب تحریک بیشتر آلرژی در کودکان می‌شود. برخی از این مواد آلرژن عبارتند از:

  • گرد و غبار
  • گرده‌ها و هاگ‌های گیاهان
  • پشم، خز و پر حیوانات
  • لباس‌ها و اسباب بازی‌های ساخته شده از پوست و خز حیوانات
  • لاتکس
  • آنزیم‌های آنتی باکتریال موجود در مواد شوینده
  • برخی غذا‌ها

مبتلایان به آسم از حساسیت فصلی رنج می برند

تشخیص حساسیت فصلی در کودکان

حساسیت فصلی در کودکان به راحتی تشخیص داده می‌شود، زیرا نشانه‌ها در زمان مشخصی از سال و با در معرض قرار گرفتن آلرژن‌ها تکرار می‌شود.
اگر به ابتلای کودک به حساسیت فصلی مشکوک هستید، با پزشک او صحبت کنید. پزشک در مورد نشانه‌ها و زمان بروز آن‌ها از شما پرسش‌هایی می‌کند و براساس پاسخ‌های شما و معاینه جسمی کودک، حساسیت فصلی را در کودک تشخیص می‌دهد. در غیر این صورت آزمایش خون یا آزمایش پوستی آلرژی انجام می‌شود.
معمولا پزشکان برای تشخیص دلیل حساسیت فصلی در کودکان، آزمایش پوستی را به یکی از دو روش زیر انجام می‌دهند:

  1. خراشی سطحی روی پوست ایجاد کرده و یک یا چند قطره از ماده آلرژن را روی آن خراش می‌ریزند. اگر کودک به ماده آلرژن حساسیت داشته باشد، آن نقطه متورم می‌شود.
  2. مقدار اندکی از ماده آلرژن به زیر پوست تزریق می‌شود (نترسید، زیاد دردناک نیست!). پس از ۱۵ دقیقه اگر اطراف محل تزریق قرمز و متورم شد (مانند محل نیش حشرات) نشانگر حساسیت کودک به ماده آلرژن است.

در صورت مثبت بودن آزمایش آلرژی، کودک باید نشانه‌های حساسیت به ماده آلرژن را نیز داشته باشد تا وجود حساسیت در کودک تایید شود. برای نمونه کودکی که در آزمایش حساسیت، نسبت به گرده چمن آلرژی نشان داده است، اگر هنگام بازی بر روی چمن عطسه و آبریزش بینی داشته باشد، وجود حساسیت نسبت به گرده چمن در او تایید می‌شود.

درمان حساسیت فصلی در کودکان

حساسیت فصلی در کودکان به دلایل ژنتیکی و محیطی بروز می‌کند. از آنجایی که نمی‌توان دلیل ژنتیکی ابتلا به حساسیت را از بین برد، بایستی دلایل محیطی آن را کنترل کرد.

  • راه‌های زیادی برای درمان حساسیت فصلی در کودکان وجود دارد که بسته به شدت بروز نشانه‌ها، مناسب‌ترین آن‌ها انتخاب می‌شود. مهم‌ترین بخش درمان حساسیت فصلی در کودکان، شناخت ماده آلرژنی است که موجب بروز حساسیت شده است. برخی از کودکان با حذف یا کاهش آن ماده در زندگی روزمره خود، بهبود می‌یابند.
  • در فصل گرده افشانی گیاهان، پنجره‌های خانه را ببندید و از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید. در مکان‌های بازی که گل و گیاه و گرده زیاد است، درون فضای بسته بمانید.
  • پس از بازی کودک در فضای باز، او را حمام کرده و لباس‌هایش را عوض کنید. در صورتی که امکان حمام کردن وجود ندارد، حداقل دست‌های او را بشویید.
  • ملحفه و رختخواب کودک را هر ۲ یا ۳ هفته یکبار بشویید. بالش‌ها را در ۲ تا ۳ سال یکبار عوض کنید.
  • وسایل خانه، خصوصا مبلمان و پرده را به طور مرتب تمیز کنید و در صورت نیاز بشویید.
  • در صورتی که نمی‌توانید از مواد آلرژن در محیط زندگی خود اجتناب کنید، دارو‌هایی برای کاهش نشانه‌های حساسیت مصرف کنید. دکونژستان‌ها، آنتی هیستامین‌ها و اسپری‌های استروییدی بینی در این زمینه راه گشا هستند.
  • اگر نشانه‌های حساسیت با دارو قابل کنترل نیستند، پزشک شما را به متخصص آلرژی ارجاع می‌دهد تا در مقابل حساسیت فصلی واکسینه شوید.

فصل بهار زمان بروز حساسیت فصلی است

به خاطر داشته باشید، حساسیت فصلی در کودکان اگر درمان نشود، ممکن است محرک ابتلا به آسم در آن‌ها شود.

برگرفته از: kidshealth و healthychildren

ترفندهایی هرچند به ظاهر ساده برای آب کردن شکم در مدت کوتاه

جالبز - چربی شکم، نوع خاصی از چربی است که در اطراف اندام ها قرار دارد. ۲ هفته اول آب کردن چربی شکم مهم ترین مساله است چون تغییر رژیم غذایی و ورزش می تواند منجر به کاهش وزن نسبتا زیاد در مدت زمان کوتاهی شود.

حقیقت را در مورد این که چطور بدن چربی شکم را آب می کند یاد بگیرید، سپس سبک زندگی را به روشی که در این بخش ورزش و تناسب اندام جالبز گفته شده است برای کاهش بیش ترین چربی تغییر دهید.

برنامه ای طبیعی و سالم برای آب کردن سریع شکم

۱. سعی نکنید ماهیچه های شکم را جدا کنید:

چربی شکم مانند دیگر چربی بدن نمی تواند کاهش یابد. چربی بدن باید با ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش با تمام قسمت های بدن که در آن چربی ذخیره می شود، آب شود.

۲. گرسنه نمانید.

کم غذا خوردن باعث می شود بدن چربی ذخیره کند بنابراین صبحانه، وعده های سالم و تازه بخورید . زنان نباید کم تر از ۱۵۰۰ کالری روزانه بخورند در حالی که مردان نباید کم تر از ۱۷۰۰ کالری غذا بخورند.

آب کردن شکم

روش های آب کردن شکم و پهلو

برای آب کردن شکم چه باید کرد؟

۳. بیشتر روی رژیم غذایی و ورزش تمرکز کنید.

اگرچه این ها بخش های اساسی این معادله هستند، خواب و استرس نقش های مهمی در کاهش چربی شکم ایفا می کنند. خواب کم و استرس زیاد، به بدن می گوید هورمون کورتیزول ترشح کند که چربی را نگه می دارد.

۴. از پاک سازی یا رژیم غذایی مایع خودداری کنید.

پاک سازی معمولا تنها برای کاهش وزن هنگام ترکیب با رژیم غذایی سالم موثر هستند، در حالیکه رژیم غذایی مایع به شما مواد غذایی مورد نیاز برای کاهش وزن را نمی دهند. انتخاب کنید که عادت های غذایی را با محصولات تازه مثل پروتئین کم چرب و غلات سبوس دار جایگزین کنید .

۵. پروتئین بیشتری بخورید.

در حالت ایده آل، تمام پروتئین ها باید کم چرب باشند مثل سفیده تخم مرغ، ماهی، مرغ، تکه گوشت قرمز با چربی کم. بدن به انرژی بیشتری نیاز دارد تا آن را هضم کند و ماهیچه را می سازد.

ساخت ماهیچه ها به شما در سوزاندن چربی کمک می کنند. آن ها سوخت و ساز را بالا می برند. این را به خاطر داشته باشید زمانی که برنامه ورزش را برنامه ریزی می کنید.

مصرف پروتئین در رژیم

آب کردن شکم و افزایش سوخت و ساز بدن با مصرف پروتئین

لاغری سریع و آب کردن شکم در کمترین زمان

۶. انتظار کاهش وزن را نداشته باشید.

در ۲ هفته اول بیشتر از هفته های پس از آن وزن کم می کنید . اگر حداقل (۶.۸ کیلوگرم) وزن ایده آل داشته باشید باید نتایج قابل توجهی را در ۲ هفته اول مشاهده کنید و کاهش شکم بعدا ممکن است سخت تر باشد.

۷. به یاد داشته باشید که تمام چربی ها یکسان نیستند.

چربی شکم که در اطراف اندام های ذخیره می شود، چربی شکمی نامیده می شود و احتمال ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد. اگر چربی را در ران، کفل و یا بازوها نگه می دارید.

۸. بیشتر انواع غذاها را بخورید.

نان سفید، پاستا، گوشت چرب و قند را با میوه ها و سبزیجات جایگزین کنید. بشقاب ممکن است پر تر از قبل باشد، ۱/۲ تا ۲ / ۳ غذا را سبزیجات بگنجانید.

رژیم غذایی لاغری شکم

آب کردن شکم با رعایت رژیم غذایی

کارهایی که برای آب کردن شکم باید انجام داد

۹. محصولات لبنی کم چرب را به رژیم غذایی اضافه کنید.

ماست یونانی غنی از پروتئین، شیر بدون چربی و حتی پنیر کم چرب می تواند باعث شود احساس پری کنید و کلسترول هورمونی که ذخیره چربی را افزایش می دهد کاهش دهید.

۱۰.دانه های پردازش شده را با تمام دانه ها جایگزین کنید.

نان گندم، آرد جو، بلغور جو دو سر، سیب، موز، کتان و برنج وحشی بخورید. این منابع فیبر به هضم کمک می کنند، سیستم را تخلیه می کنند و به کاهش چربی کمک می کنند.

۱۱. چربی سالم را انتخاب کنید.

سعی کنید تمام چربی را در چند هفته آینده با چربی اشباع شده جایگزین کنید. این چربی در آجیل، زیتون، روغن زیتون، بذر کتان و آوکادو است. میان وعده ای را انتخاب کنید که غنی از دانه های کامل، پروتئین و چربی اشباع هستند.

مثالا :پروتئین با ماست یونانی، کره بادام و بلغور جو دو سر و یا تکه ای از نان گندم پوشانده شده با کره بادام زمینی، شما را سیر کرده و مواد مغذی مورد نیاز را فراهم می کند.

مصرف چربی های سالم

مصرف چربی های سالم برای آب کردن شکم

۱۲.ورزش سخت و جدی انتخاب کنید.

وقتی نوبت به سوزاندن چربی بدن می رسد، تمام حرکات یکسان ایجاد نمی شوند. ۲ هفته بعد، ورزش با شدت بالا مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری جاده ای، پارو زدن را انتخاب کنید.

۶ بار در ۲ هفته آینده ورزش قدرتی تمرین کنید. این ورزش سه بار در هفته یک روز درمیان انجام می شود. با (۱.۸ تا ۲.۳ کیلوگرم)شروع کنید و اگر با آن راحت باشید وزن را تا ۳.۲ بالا ببرید.

همیشه با انجام ورزش ماهیچه خود را خم کنید. کمر را قوس ندهید .ورزش شکم کمک می کند ماهیچه های شکم را بسازید.

وزنه را حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در یک زمان بلند کنید. با تمرین های ساده و به خوبی شناخته شده مانند وزنه برداری دو سر بازو، فشار سینه و… شروع کنید.

سه ست از ۸ تا ۱۰ تمرین انجام دهید. باید برای خستگی به اندازه کافی از وزنه استفاده کنید و بعد از هر تمرین ۳ ستی به استراحت نیاز دارید.

۱۳.ورزش با شدت بالا در بازه زمانی کوتاه.

قبل از این هم در بخش ورزش و تناسب اندام جالبز گفتیم که این به این معنی است که در طی یک جلسه نرمش هوازی ۳۰ثانیه تا ۱ دقیقه از این عمل استفاده می کنید. ۲ تا ۴ دقیقه بین این دو بار به خودتان زمان بدهید. به یاد داشته باشید که ۵ دقیقه خود را گرم کنید و در جایی که در ورزش تان به شدت متعادل هستید، آرام باشید.

حتی پیاده روی نیز می تواند به عنوان ورزش تنظیم شود. هر هفته قدم های کوتاه تر با سرعت بیشتر وشدت متوسط انجام دهید. با این جالبز تا ۵ برابر چربی شکمی بیشتری راخواهید سوزاند.

بعد از ۲ هفته سوزاندن چربی شکم، می توانید زمان ورزش را به ۲۰ دقیقه کاهش دهید و سرعت را برای رسیدن به مزایای مشابه افزایش دهید.

حداقل ۳۰ دقیقه نرمش هوازی کار کنید :معمولا کربو هیدرات ها را می سوزانید تا زمانی که به علامت ۲۰ دقیقه ای برسید و شروع به کاهش ذخیره چربی کنید. شدت آموزش را به ۴۵ دقیقه و۵ بار در هفته بعد از ۲ هفته افزایش دهید.

پیلاتس و برخی از سبک های یوگا بر روی ساخت عضلات شکم و ماهیچه های کمر تمرکز دارند. ساخت این ماهیچه ها از طریق تمرین های ویژه، علاوه بر وزنه برداری، به شما کمک می کند تا هر هفته چربی بیشتری را بسوزانید.

۱۴. یوگا را با تمارین قدرتی ترکیب کنید.

پیروی از رژیم و ورزش منظم به شما کمک می کند تا کل چربی بدن، از جمله چربی شکم را آب کنید. در حالی که کاهش وزن را با افزایش میزان زمان بیش از دو هفته به حداکثر برسانید، بهتر است برنامه ای را توسعه دهید که در بلند مدت برای کمک به حفظ وزن پایدار است. همچنین استخوان ها و ماهیچه ها را قوی خواهید کرد و خطر بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهید.

اگرهنوز ورزش نمی کنید، به تدریج شروع کنید تا ۱۵۰ دقیقه فعالیت ایروبیک به شدت متوسط و دو یا چند روز از فعالیت های مقاومت در برابر تقویت ماهیچه ها را در هفته انجام دهید. برنامه ریزی کنید که حدود ۲۰ تا ۵۰ دقیقه در هر جلسه تمرین قدرت، بسته به تعداد و نوع ورزش در رژیم خود انجام دهید.

اگر با آموزش قدرت آشنا نیستید، در مشورت با یک مربی شخصی یا مشاور فیزیکی تردید نکنید؛ ضروری است که فرم صحیح را یاد بگیرید و راهنمایی برای توسعه برنامه داشته باشید.برای تقویت ماهیچه ها وزنه برداری ، ژیمناستیک ،اسکوات ،ایروبیک انجام دهید

۱۵.کاهش کالری برای آب کردن چربی.

برای آب کردن چربی شکم، باید کالری کمتری مصرف کنید. تدریجی ۰.۴۵۳۵۹۲ کیلو در هفته کاهش می دهید. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید بفهمید که آیا می توانید کالری کافی را از بین ببرید تا این اتفاق بیفتد.

برای داشتن انرژی کافی برای حفظ قلب، کار کردن مغز و اندام ها ، زنان روزانه حداقل ۱۲۰۰ کالری نیاز دارند در حالی که مردان باید کم تر از ۱۵۰۰ کالری مصرف کنند.

۱۶. پیاده روی قبل از صبحانه.

مطالعه اخیر نشان داد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید بین ساعات ۸ صبح تا ظهر خطر افزایش وزن را بدون در نظر گرفتن سطح فعالیت، جذب کالری، یا سن کاهش می دهد. محققان تصور می کنند که نور صبح متابولیسم را افزایش می دهد و ژن های چربی را کنترل می کند. سوزاندن کالری قبل از اینکه غذا بخورید، به این معنی است که در حال ورزش کردن در وضعیت روزه هستید

۱۷. میوه های قرمز بخورید.

هندوانه ، انگور قرمز همگی سطوح بالاتر مواد غذایی به نام فلاونوئید مخصوصا آنتوسیانین ترکیباتی که به میوه های قرمز رنگ می دهند – عمل ژن های ذخیره سازی چربی را آرام می کنند. در حقیقت، میوه های قرمز مانند آلو، ترکیبات فنولی را به خود اختصاص داده اند که برای تعدیل بیان ژن های چربی نشان داده شده است.

۱۸. آب مرکبات بنوشید.

لیمو ، پرتقال ، گریپ فورت قبل از خواب بخورید.آب مرکبات غنی از آنتی اکسیدان است و ماده موجود در پوست میوه آنزیم کبد را تحریک می کند و سموم را از بدن دفع می کند

 

منبع: https://jalebz.ir/?p=71627

جالبز: یکی از دشمنان اصلی مو‌های بسیاری از خانم ها، موخوره‌ها هستند. داشتن موی سالم، مستلزم حفظ و تعادل رطوبت و پروتئین در مو است. کمبود پروتئین سبب ریش ریش شدن مو و کش آمدن آن شده و کمبود رطوبت باعث شکنندگی مو‌ها و در نهایت ایجاد موخوره می‌شود.

همچنین عواملی مثل استفاده از اتو مو، سشوار، بابلیس، استفاده بیش از اندازه از رنگ مو، دکلره و به طور کلی مواد شیمیایی، شانه کردن مو‌های خیس، سفت بستن موها، کوتاه نکردن مو‌ها و بسیاری مورد دیگر وجود دارد که باعث به وجود آمدن موخوره می‌شود.

راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن موخوره هایتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. در ادامه این مقاله با روش‌های خانگی ساده و کاربردی برای از بین بردن موخوره‌های خود آشنا خواهید شد.

روش‌های ساده خانگی برای از بین بردن موخوره

استفاده از سرکه سیب

یکی از روش‌های ساده برای از بین بردن موخوره، استفاده از سرکه سیب است. استفاده از سرکه سیب سبب متعادل شدن میزان تولید چربی در پوست سر می‌شود. علاوه بر آن، آلودگی‌های باقی مانده روی سر را از بین برده و ساقه مو‌ها را قوی می‌کند. برای استفاده از این ماده تنها کافی است تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۲ فنجان آب مخلوط کنید. محلول را کنار گذاشته و مو‌های خود را به صورت طبیعی و روتین همیشگی خود بشویید و نرم کننده بزنید.

پس از اینکه نرم کننده را از مو‌های خود پاک کردید، محلولی که تهیه کرده بودید را به مو‌های خود بزنید. از این ترکیب می‌توانید ۱ تا ۲ مرتبه در ماه استفاده کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا

راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

ژل آلوئه ورا جزء آیتم‌های معجزه آسا برای مو محسوب می‌شود. این ماده خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی داشته و از این رو به سلامت مو کمک بسیار زیادی می‌کند. علاوه بر آن، سبب نرمی و لطافت مو‌ها شده و مو‌ها را تغذیه می‌کند. برای استفاده از این ماده تنها کافی است مو‌های خود را شسته، نرم کننده بزنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را از برگ آن خارج کرده و به مو‌ها و پوست سرتان بزنید. بگذارید این ماده ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس آن را بشویید.

از ژل آلوئه ورا می‌توانید ۲ مرتبه در هفته استفاده کنید.

استفاده از مایونز

یک روش ثابت شده و آشنا برای درمان موخوره! مایونز حاوی اسید‌های چرب است که باعث می‌شود مو‌های شما تغذیه گردد. همچنین می‌توان مایونز را یکی از بهترین نرم کننده‌ها برای صافی و نرمی مو‌ها به حساب آورد.

مایونز را به تمام مو‌های خود، خصوصا نوک مو‌ها بزنید؛ چراکه این قسمت‌ها اصلی‌ترین قسمت‌های تجمع موخوره هستند. بگذارید مایونز برای حدود نیم ساعت روی موهایتان بماند و سپس با یک شامپوی ملایم، مو‌های خود را شست و شو دهید. پس از شستن مایونز می‌توانید به مو‌های خود نرم کننده بزنید. از این ماده می‌توانید یک مرتبه در هفته استفاده کنید.

استفاده از وازلین

استفاده از وازلین سبب حفظ رطوبت مو‌های شما شده و باعث جلوگیری از شاخه شاخه شدن مو‌ها و به وجود آمدن موخوره و همچنین از بین بردن آن می‌شود. علاوه بر آن، سبب نرم شدن مو شده و وزی و حالت نامناسب مو را از بین می‌برد. برای استفاده از این محصول تنها کافی است تا وازلین را به مو‌های خود بزنید. وازلین را بیشتر روی نوک مو‌های خود بزنید؛ چراکه اصولا موخوره‌ها در قسمت انتهایی ساقه مو‌ها قرار دارند.

یک حوله به سر خود پیچیده و بگذارید تا صبح روی مو‌های شما باقی بماند. صبح روز بعد مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم بشویید و در نهایت از نرم کننده استفاده کنید. شما می‌توانید ۱ مرتبه درهفته این روند را تکرار کنید.

استفاده از روغن‌های طبیعی

راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

روغن‌های طبیعی مختلفی وجود دارند که می‌توانند سبب از بین رفتن موخوره‌های شما شوند. از میان این روغن‌ها می‌توان به روغن زیتون، روغن آرگان، روغن هسته انگور، روغن کرچک، روغن جوبابا و روغن نارگیل اشاره کرد. استفاده از هر یک از این روغن‌ها باعث حفظ رطوبت در مو‌های شما شده و همچنین ساقه موهایتان را تغذیه می‌کند. در نهایت نیز منجر به از بین بردن موخوره‌ها می‌شود. برای استفاده از هر یک از این روغن‌ها تنها کافی است تا روغن مورد نظر خود را برای چند ثانیه روی حرارت گرم کنید.

سپس روغن را به مو‌ها و پوست سر خود زده و ماساژ دهید. در قسمت‌های انتهایی مو‌ها بیشتر از روغن استفاده کنید. پس از اینکه روغن را به کل موهایتان زدید، یک حوله روی سر خود بگذارید و ۴۵ دقیقه صبر کنید. در نهایت مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم شسته و نرم کننده بزنید. از این روغن‌ها می‌توانید ۲ تا ۳ مرتبه در هفته استفاده کنید.

استفاده از چای سبز کیسه‌ای

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که سبب کاهش و همچنین جلوگیری از آسیب مو‌ها می‌شود. استفاده از چای سبز کیسه‌ای باعث می‌شود موخوره و وزی مو از بین رفته و مو نرم و درخشان شود. برای استفاده از آن تنها کافی است تا ۲ فنجان چای سبز دم کنید و بگذارید تا سرد شود. سپس مو‌های خود را شسته و نرم کننده بزنید؛ در نهایت نیز چای سبز دم شده را به کل موهایتان بزنید؛ اما در این مرحله دیگر مو‌های خود را نشویید. شما می‌توانید ۱ مرتبه در هفته از این مورد استفاده کنید.

استفاده از آب پیاز

ممکن است تا حدودی دور از ذهن به نظر برسد؛ اما آب پیاز می‌تواند سبب تقویت ساقه مو‌ها و افزایش رشد آن‌ها گردد. همچنین می‌تواند سبب تقویت فولیکول‌های مو گردد. برای افزایش بازدهی می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را به ۱ فنجان آب پیاز اضافه کنید. مخلوط تهیه شده را روی پوست سر و قسمت‌های پایینی موهایتان بزنید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی مو باقی بماند و در نهایت با شامپوی ملایم و غیر سولفاته بشویید و نرم کننده بزنید. شما می‌توانید یک بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

استفاده از ماء الشعیر

ممکن است تا کنون به گوش تان نخورده باشد؛ اما ماء الشعیر را می‌توان به عنوان یکی از موثر‌ترین روش‌های ممکن برای درمان موخوره به حساب آورد. استفاده از ماء الشعیر، مقادیر مناسبی از شکر و پروتئین را به فولیکول‌های آسیب دیده مو می‌رساند. علاوه بر آن، ماء الشعیر یک نرم کننده بسیار خوب به حساب می‌آید، حجم مو‌ها را بیشتر کرده و آن را درخشان و نرم می‌کند. برای استفاده از این نوشیدنی، مقداری از آن را در یک بطری اسپری بریزید.

مو‌های خود را با شامپو شسته و هنگامی که موهایتان قدری نم دار هستند، آن را به کل مو‌ها بع غیر از کف سر بزنید. بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه در همین حالت روی موهایتان بماند. در نهایت نیز لازم نیست مو‌های خود را بشویید. اگر نگران بوی ماء الشعیر هستید باید بگوییم نگران نباشد؛ این بو بعد از خشک شدن از بین خواهد رفت. شما می‌توانید ۱ مرتبه در هفته از این اسپری استفاده کنید.

استفاده از عسل

راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

از دیگر مواد ساده و طبیعی برای درمان موخوره، می‌توان به عسل اشاره کرد. عسل حاوی مواد مغذی فراوانی است و از این رو می‌توان آن را به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده بسیار خوب به حساب آورد. برای استفاده از عسل برای درمان موخوره ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۴ فنجان آب گرم مخلوط کنید. سپس آن را به مو‌های شامپو شده خود بزنید. بگذارید چند دقیقه روی مو‌ها باقی بماند و سپس مو‌های خود را بشویید. استفاده از این روش، ۱ مرتبه در هفته بلامانع است.

استفاده از حنا

حنا خواص بی نظیری در از بین بردن موخوره دارد. همچنین استفاده از این دارو سبب نرم شدن و درخشندگی مو‌های شما می‌گردد. برای استفاده از این ماده، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. سپس مو‌های خود را شسته و در نهایت این ترکیب را به مو‌های خود زده و به خوبی پخش کنید. بگذارید حدود ۳۰ دقیقه روی سر باقی بماند و در نهایت سر خود را با آب بشویید.

استفاده از چای بابونه

استفاده از چای بابونه نیز می‌تواند سبب از بین رفتن و درمان موخوره‌های شما گردد. همچنین می‌تواند وز مو‌ها را کاهش داده و سبب نرمی و درخشندگی مو گردد. به این منظور، چند کیسه چای بابونه را بجوشانید. بگذارید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد؛ سپس منظر بمانید تا کاملا سرد و خنک شود. با استفاده از این چای، مو‌های خود را شست و شو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه می‌توانید ۱ تا ۲ مرتبه در هفته این روند را انجام دهید.

استفاده از کره کاکائو

راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره

کره کاکائو یکی دیگر از مواد مفید برای مو‌های شماست که می‌تواند موخوره را از بین برده، و مو‌های شما را تا حد زیادی تقویت کند. برای این منظور ابتدا باید مو‌های خود را با شامپو بشویید؛ سپس کره کاکائو را به موهایتان بزنید. آن را روی سر ماساژ داده و بگذارید موهایتان به حالت طبیعی و بدون سشوار خشک شود. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید چند روز متوالی، ۱ الی ۲ مرتبه در روز از این کره استفاده کنید.

 

منبع: https://jalebz.ir/?p=71974

با تعبیر خواب بوسه دادن، تعبیر خواب بوسیدن مرده، تعبیر خواب بوسیدن لب زن نامحرم، تعبیر خواب بوسیدن دست و تعبیر خواب بوسیدن محرم آشنا شوید.

 

تعبیر خواب بوسیدن - دیدن بوسه دادن در خواب چه تعبیری دارد؟

جالبز | بخش سرگرمی – به گفته فروید، شخصیت انسان کوه یخی است که قسمت خودآگاه، تنها نوک آن به حساب می‌آید و بقیه اش ناخودآگاه است. قسمت عمده‌ای از ناخودآگاه، در خواب هوشیار می‌شود که معمولا روانشناسان برای حل مشکلات روحی به بررسی خواب‌ها می‌پردازند. مجموعه تعبیر خواب مجله جالبز با بررسی روانشناسی و نظریات اسلامی در رابطه با انواع خواب‌ها به این موضوع پرداخته است.

 

 
برخی از معبران نوشته‌اند بوسه خیانت است و سو نیت و بد دلی چه بوسه بدهیم و چه بگیریم. اگر ما دیگران را ببوسیم ما عامل خیانت خواهیم بود اگر دیگری ما را ببوسد نسبت به ما خیانت می‌شود. برای آگاهی از مطلب مورد نظر می‌توانید از فهرست موضوعی زیر استفاده نمایید.

فهرست موضوعی:

  • تعبیر خواب بوسیدن
  • بوسیدن لب معشوق
  • بوسیدن شخص ناشناس
  • بوسیدن همسر
  • بوسیدن مرده
  • بوسیدن محرم

تعبیر خواب بوسیدن

بوسه می‌تواند در خواب، به اشکال و در موقعیت‌های مختلفی ظاهر شود. در حالت کلی، بوسیدن روشی برای کسب شناخت و ابراز محبت است. در ظاهر به نظر می‌رسد که فرد کششی عاطفی نسبت به موضوع مورد نظر دارد، اما بوسه کمک می‌کند تا فرد شناخت عمیق تری نسبت به فرد یا موضوع مقابل پیدا کند. فردی که در خواب مشغول بوسیدنش هستید سمبل انگیزه‌ها و آرزو‌های درونی شماست. آرزو‌هایی که برای فرد خودتان در نظر گرفته اید و در پی بررسی و شناخت ماهیت این اهداف هستید. برای این که دلیل حضور سمبلیک این فرد را در خواب خود درک کنید، توجه داشته باشید که او برای شما یادآور کدام افکار و احساسات مثبت است؟ او چه ارتباطی با چالش‌ها و پرسش‌های فعلی شما در زندگی بیداری دارد؟ 
 
محمدبن سیرین گوید: اگر کسی بیند کسی را بوسه داد، دلیل که آن کس را دوست و خواستگار است. اگر آن کس مجهول بود، دلیل که ازجائی که طمع ندارد، خیر و منفعت یابد. اگر بیند معروفی او را بوسه داد، دلیل که از آن کس خیر و منفعت بیند.
 
حضرت امام جعفر صادق فرماید:
بوسه دادن، دلیلش بر چهار وجه است.
  1. خیر و منفعت
  2. حاجت روایی
  3. بر دشمن ظفر یافتن
  4. سخن خوش شنیدن
منوچهر مطیعی تهرانی گوید: در بیداری و زندگی روزانه ما بوسه وسیله ابراز عشق و محبت است. وقتی کسی را می‌بوسیم می‌خواهیم محبت خود را در حد اعلا به آن شخص نشان بدهیم و ثابت کنیم. در خواب نیز از این حد فراتر نمی‌رویم. چنانچه در خواب ببینیم کسی را می‌بوسیم موردی پیش می‌آید که حسن نیت خود را نسبت به او ثابت کنیم و اگر آن که می‌بوسیم نا شناس باشد نفعی از ما به او می‌رسد.
 
لوک اویتنهاو می‌گوید:
  • بوسیده شدن: جدایی
  • بوسیدن: عشق دو جانبه
  • بوسه دزدکی: عشق سوزان
درکتاب سرزمین رویاها آمده است: خواب یک بوسه: یک غم بزرگ
 

تعبیر خواب بوسیدن لب معشوق

اگر در خواب مشاهده کنید که در حال بوسیدن فردی هستید که در دنیای واقعی، علاقه‌ی زیادی به او دارید، باید بدانید که فرد مورد علاقه، اشاره به بخش بزرگی از انگیزه‌های شما در زندگی دارد. این انگیزه‌ها صرفا رمانتیک نیستند و می‌تواند به نیروی زندگی و انگیزه‌ی شما از زیست اشاره داشته باشند. این خواب از شما می‌خواهد تا انگیزه‌های خود را بازخوانی و بررسی کنید و ماهیت مسائلی که در حال پیشبردن شما در زندگی هستند را درک کنید. چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد تا به ادامه تحصیل بپردازید؟ چه مساله‌ای به شما قدرت می‌دهد تا یک هنرمند باشید یا شغل فعلی خود را ادامه دهید؟ بوسیدن در خواب ظاهر می‌شود تا شما را متوجه این انگیزه‌ها کند. انگیزه‌هایی که ممکن است گاهی ماهیت پوچ یا غیر معقولی داشته باشند. این تفسیر قوی‌تر می‌شود زمانی که در خواب، در حال بوسیدن فردی باشید که در زندگی بیداری از او ضربه خورده اید یا از او متنفر هستید.
 
درکتاب سرزمین رویاها آمده است:
  • معشوق خود را درهنگام روز می‌بوسید: شانس بر ضد شماست.
  • معشوق خود را در هنگام شب می‌بوسید: خطر
 

تعبیر خواب بوسیدن فرد منفور

بوسیدن فردی منفور، نشان دهنده‌ آن است که احتمالا انگیزه‌هایی غیر منطقی یا پوچ را دنبال می‌کنید که در نهایت برای شما نارضایتی به همراه خواهند داشت. با دیدن این خواب از خودتان بپرسید که کدام دسته از انگیزه‌های شما در دنیای بیداری، غیر منطقی و بیهوده هستند؟ چه افکاری شما را تشویق می‌کنند تا به پیگیری این افکار بیهوده بپردازید؟ چگونه می‌توانید از تداوم این افکار منفی جلوگیری کنید؟
 
تعبیر خواب بوسیدن - تعبیر خواب بوسیدن لب
 

تعبیر خواب بوسیدن شخص ناشناس

اگر در خواب احساس کنید که در حال بوسیدن فردی ناشناس هستید، باید بدانید که افراد ناشناس، نشان دهنده‌ی ابعاد ناشناخته‌ی شخصیت خودتان هستند. مثل استعداد یا مهارتی روانی که نادیده گرفته شده یا هنوز ارزش آن را درک نکرده اید. اگر این فرد ناشناس احساسی مثبت را در شما ایجاد کند، یعنی این مهارت نادیده گرفته شده می‌تواند بسیار برای شما مثبت باشد. مثل یک استعداد هنری که پیش از این برای شما جنبه‌ی سرگرمی و روزمره داشته است. این خواب از شما می‌خواهد تا به بررسی و شناخت استعداد‌های درونی خود بپردازید و با تقویت آن ها، به گسترش زمینه‌های مختلف زندگی خود بپردازید.
 

تعبیر خواب بوسیدن همسر

اگر در خواب مشغول بوسیدن فردی باشید که احساس می‌کنید همسر یا نامزد شماست، باید بدانید که این خواب، اشاره به اشتراکات و پیوند‌های فکری و عقیدتی جدید شما در زندگی بیداری دارد. یعنی ایده‌ها و جهان بینی جدیدی که در حال درک آن هستید. این افکار جدید صرفا رمانتیک نیستند و می‌تواند عقاید مذهبی و علمی شما را نیز شامل شوند. این خواب از شما می‌خواهد تا از موقعیت‌های جدید، برای گسترش مهارت‌های خود استفاده کرده و به تغییر شرایط زندگی خود بپردازید.

 

تعبیر خواب بوسیدن مرده

ابراهیم کرمانی: اگر بیند مرده وی را بوسه می‌داد، دلیل که از مال یا از علم آن مرده چیزی به وی رسد. اگر بیند کسی وی را بوسه می‌داد، دلیل که طالب و خواستگار وی است. اگر بر خلاف این ببیند، دلیل که مراد و هدف خود نخواهد رسید.
 

 

تعبیر خواب بوسیدن دست

کتاب سرزمین رویاها: دستهای شخصی را می‌بوسید: شانس به شما لبخند می زند.
 
لیلا برایت می‌گوید: اگر خواب ببینید که دست کسی را می‌بوسید، دلالت بر موفقیت در عشقتان دارد. اگر در خواب ببینید کسی شما را می‌بوسد، نشانه‌ی آن است که باید بیشتر مراقب اطرافیانتان باشید. بوسیدن زمین در خواب، نشانه‌ی غم و ناراحتی است.
 

تعبیر خواب بوسیدن محرم

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: اگر یک دختر دم بخت ببیند که محرمی او را می‌بوسد محبوبیت میابد و اگر ببیند که نامحرمی او را می‌بوسد خواستگار خواهد یافت و شوهر می‌کند و چنانچه خودش کسی را ببوسد نشان آنست که از او به نیکی یاد می‌کنند.
 
کتاب سرزمین رویاها:
  • مادر خود را می‌بوسید: موفقیت
  • پدر خود را می‌بوسید: شادی
  • برادر یا خواهر خود را می‌بوسید: خوشی و لذت
  • شوهر یا زن خود را می‌بوسید: خوشبختی در زندگی زناشویی.
آنلی بیتون می‌گوید: اگر در خواب مادر خود را می‌بوسید، بیانگر موفقیت در انجام کارها است. اگر در خواب خواهر یا برادر خود را می‌بوسید، نشان‌دهنده‌ی شادمانی و نشاط است. بوسیدن نامزد خود در تاریکی، بیانگر داشتن روابط نادرست است. بوسیدن دشمن در خواب، دلالت بر آن دارد با یکی از اطرافیانتان که قهر بودید آشتی می‌کنید.
 
 

تعبیر خواب بوسیدن لب زن نامحرم

کتاب سرزمین رویاها:
  • یک زن شوهردار را می‌بوسید: ناکامی شما را تهدید می‌کند.
  • یک زن تنها را می‌بوسید: به شما خیانت خواهد شد.